e-Doręczenia Certum – Twoja skrzynka na elektroniczne listy polecone
Skrzynki e-doręczeń to nowoczesne narzędzie, które umożliwia bezpieczne i wygodne odbieranie korespondencji elektronicznej. Dzięki nim, użytkownicy mogą otrzymywać oficjalne dokumenty i pisma urzędowe w formie cyfrowej, co eliminuje konieczność odbioru papierowych przesyłek. Skrzynki te są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa i poufności. Oprócz oszczędności czasu, korzystanie z e-doręczeń wspiera również ekologię, zmniejszając zużycie papieru. To rozwiązanie, które ułatwia życie w erze cyfryzacji i przyczynia się do efektywności komunikacji z instytucjami publicznymi i przedsiębiorstwami.
Spełniasz wymagania ustawy
Firmy i podmioty niepubliczne mają obowiązek założyć adres
i skrzynkę do doręczeń elektronicznych.
Przesyłasz bez opłat
Z instytucjami publicznymi korespondujesz bezpłatnie dzięki integracji z usługą publiczną (PURDE).
Zachowujesz dowody
Dla każdej przesyłki elektronicznej generujesz potwierdzenia m.in. wysłania, otrzymania oraz odczytania.
Od kiedy i kogo obowiązują e-Doręczenia?
Harmonogram obowiązkowego założenia skrzynki do e-Doręczeń określa Ustawa o doręczeniach elektronicznych
Od 01.01.2025 r.
- Zawody zaufania publicznego: adwokat, radca prawny, doradca podatkowy i restrukturyzacyjny, rzecznik patentowy, notariusz.
- Organy administracji rządowej, jednostki samorządu terytorialnego oraz ZUS, KRUS, NFZ oraz urzędy kontroli państwa.
Od 01.04.2025 r.
- Podmioty niepubliczne wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przed 01.10.2024 r.
Od 01.10.2026 r.
- Podmioty niepubliczne wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) na dzień 31.12.2024 r.
Od 01.10.2029 r.
- Sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna.